Sunday, May 24, 2009

TEMERLOH JUARA !

BANDAR PUSAT JENGKA, Kuala Krau, 24 Mei – Pasukan Bola Jaring Jabatan PASTI Temerloh telah menjuarai pertandingan Sukan PASTI Malaysia Peringkat Negeri Pahang. Pasukan bola jaring Temerloh telah mengalahkan pasukan dari PASTI Bera pada pertandingan akhir.

Dalam pertandingan bola sepak pula, pasukan dari Indera Mahkota telah menjuarai dalam pertandingan berkenaan setelah menewaskan pasukan dari Rompin. Manakala pasukan bola sepak Temerloh pula hanya mampu mendudukki tempat keempat. Namun begitu, pemain-pemain bola sepak Temerloh telah menunjukkan semangat juang yang tinggi. Tambahan pula para ibu bapa dan guru yang hadir juga telah menunjukkan sokongan yang tidak berbelah-bahagi. Tahniah untuk semua!.

Sukan PASTI peringkat negeri Pahang ini telah dirasmikan pembukaan pada sebelah pagi oleh Pesuruhjaya PAS Pahang, Ustaz Datuk Tuan Ibrahim b Tuan Man. Pertandingan tahunan yang kali ini diadakan di Stadium Mini Bandar Jengka Pusat ini mendapat sambutan daripada murid-murid PASTI, guru-guru dan ibu bapa yang datang dari PASTI seluruh negeri Pahang. Pertandingan sukan ini berakhir dengan majlis penyampaian hadiah kepada para pemenang telah diadakan pada jam 4.30 petang.

Sepanjang pertandingan tersebut dilangsungkan, pemilihan pemain untuk mewakili Jabatan PASTI Pahang telah diadakan. Pemain-pemain yang dipilih akan bermain di Selangor pada 27 dan 28 Jun nanti pada peringkat kebangsaan. Lawan tetap lawan!





No comments:

Hari Graduasi PASTI Temerloh 2008

YDP Kawasan Temerloh, Ustaz Abdul Rahim b Latif telah merasmikan Hari Graduasi PASTI Temerloh pada 8 November 2008 di Dewan Pusat Pengajian Al Mukmin Temerloh. Hari Graduasi ini juga telah dihadiri oleh Ketua DPP Temerloh, Ustaz Jauhari Ishak.

Dalam ucapan perasmiannya, Ustaz Abdul Rahim menyeru ibu bapa menekankan aspek pendidikan Islam dalam mendidik anak-anak mereka. Beliau juga menegaskan peri pentingnya ibu bapa mendidik anak-anak supaya menjadi insan yang soleh. Jika ibu bapa gagal mendidik anak-anak dengan baik, maka mereka dikira sebagai ibu bapa yang derhaka.

Hari Graduasi kali ini meraikan 128 orang murid PASTI yang telah tamat pengajian mereka di 12 buah PASTI dalam kawasan Temerloh. Manakala kira-kira 200 orang ibu bapa dan penjaga telah hadir pada Hari Graduasi tersebut.