Tuesday, June 9, 2009

MB Kelantan di Temerloh

TEMERLOH, 9 Jun- Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan telah merasmikan Bangunan PAS Pahang yang terletak di tengah-tengah Bandar Temerloh kira-kira jam 5.30 petang tadi.

Program yang penuh bersejarah itu memaparkan kemampuan parti Islam itu menonjolkan diri dalam deretan pusat komersial di bandar itu. Yang lebih utama adalah komitmen ahli-ahli dan penyokong parti Islam itu yang telah menyumbangkan kewangan bagi menampung kos pembelian bangunan itu.
Semasa ucapan perasmian, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz mengingatkan hadirin tentang asul-usul manusia yang dicipta oleh Allah. Beliau juga menekankan peranan takwa kepada muslim. Takwa merupakan bayaran muslim kepada Tuhannya; bayaran dalam bentuk yang lain tidak akan diterima. Tuan Guru juga menggalakkan amalan derma terus dihayati. Derma dan sumbangan yang diberikan hendaklah dengan ikhlas agar diterima oleh Allah s.w.t.

Selepas ucapan perasmian, TGNA telah dijemput memotong tali belon untuk dilepaskan ke udara sebagai simbolik perasmian bangunan itu. Atur cara program berakhir dengan majlis sidang akhbar.

Sehubungan dengan itu, pihak pengurusan Bangunan PAS Pahang masih memerlukan sumbangan daripada penderma-penderma. Bangunan yang bernilai RM600 000.00 itu masih menanti sumbangan dari penderma-penderma yang budiman.

No comments:

Hari Graduasi PASTI Temerloh 2008

YDP Kawasan Temerloh, Ustaz Abdul Rahim b Latif telah merasmikan Hari Graduasi PASTI Temerloh pada 8 November 2008 di Dewan Pusat Pengajian Al Mukmin Temerloh. Hari Graduasi ini juga telah dihadiri oleh Ketua DPP Temerloh, Ustaz Jauhari Ishak.

Dalam ucapan perasmiannya, Ustaz Abdul Rahim menyeru ibu bapa menekankan aspek pendidikan Islam dalam mendidik anak-anak mereka. Beliau juga menegaskan peri pentingnya ibu bapa mendidik anak-anak supaya menjadi insan yang soleh. Jika ibu bapa gagal mendidik anak-anak dengan baik, maka mereka dikira sebagai ibu bapa yang derhaka.

Hari Graduasi kali ini meraikan 128 orang murid PASTI yang telah tamat pengajian mereka di 12 buah PASTI dalam kawasan Temerloh. Manakala kira-kira 200 orang ibu bapa dan penjaga telah hadir pada Hari Graduasi tersebut.